Bosch-akkuvalikoima

Palaa takaisin Tuotteet-sivulle

Bosch S3 -akut tunnistaa mustasta kannesta. Ne ovat pitkäikäisiä, luotettavia ja taloudellisia virtalähteitä autoihin, joissa on tavanomainen määrä sähkölaitteita. Ne ovat suositeltavia erityisesti vanhempiin autoihin.

Bosch S4 -akut ovat sinikantisia. Niissä on 15 % enemmän kylmäkäynnistystehoa (CCA) ja 20 % pidempi käyttöikä kuin tavanomaisissa akuissa. S4-sarjan sähköiset suoritusarvot vastaavat arvoiltaan ensiasennusakkuja tai jopa ylittävät niiden arvot. Ne ovat luotettavia virtalähteitä autoihin, joissa on nykymittapuun mukaan keskivertomäärä sähkölaitteita. Sopivat myös aasialaisiin ajoneuvoihin, joiden akut on mitoitettu eri tavalla.

Bosch S4E –akut ovat myös perus S4 sarjan tavoin sinikantisia ja ovat toteutettu EFB -tekniikalla ja ovat tarkoitettu etenkin Start-stop järjestelmällä varustettuihin autoihin. Se takaa varman käynnistyksen myös silloin, kun käytössä on useita sähkölaitteita.

EFB (Enhanced Flooded Battery) -tekniikassa positiivinen levy on pinnoitettu polyesteriverkolla. Se parantaa aktiivisen materiaalin pysymistä levyn päällä. Tämän vuoksi akun syväpurkauskestävyys on parempi kuin perinteisissä akuissa, ja akun toimintakyky säilyy hyvänä myös voimakkaassa tarinassa.

EFB-akku on korvattava aina EFB-akulla!

Jos autoon on alun perin asennettu EFB-akku, sen saa vaihtaa ainoastaan EFB- tai AMG-akkuun. Perinteiset akut eivät pysty tuottamaan riittävästi energiaa start-stop-järjestelmillä varustettujen ajoneuvojen tarpeisiin.

Bosch S5 -akut tunnistaa harmaasta kannesta. Niiden kylmäkäynnistysteho (CCA) on 30 % suurempi ja kestoikä 30 % pidempi kuin tavanomaisilla akuilla. S5-akut ylittävät ensiasennusakuille asetetut vaatimukset. Ne ovat virtavakautettuja yksiköitä nykyauton turvajärjestelmiä varten, kuten ESP tai DSC.

Bosch S5A on AGM-tekniikalla toteutettu huippuakku ja ovat tarkoitettu Start-stop järjestelmällä ja regeneratiivisilla jarruilla varustettuihin autoihin.
Tässä akkutyypissä hyytelömäinen akkuhappo on imeytetty kennojen sisällä oleviin lasivillaeristimiin. Lopputuloksena on erinomainen sykkivän kuormituksen ja tärinän kesto, kaksinkertainen käyttöikä, varma kylmäkäynnistyvyys sekä nopea varautumiskyky. AGM-akku on ihanneratkaisu autoihin, joissa on runsaasti virtaa kuluttavia varusteita. AGM-akku on asennettavissa vapaaseen käyttöasentoon.

AGM-akku on korvattava aina AGM-akulla!

Jos autoon on alun perin asennettu AGM-akku, sen saa vaihtaa ainoastaan samalla tekniikalla toimivaan akkuun.

Perinteiset akut eivät pysty tuottamaan riittävästi energiaa Start-stop-järjestelmillä varustettujen ajoneuvojen tarpeisiin.


Muut akut

Käynnistysakut

APS akut