- Oikosulku sähköjärjestelmässä
Oikosulkutapauksessa akusta käytetään lyhyessä ajassa runsaasti virtaa ja se muuttuu lämmöksi. - Ajovalojen jättäminen päälle
Ajovalot käyttävät paljon virtaa. Siksi ne tulee sammuttaa autoa pysäköitäessä. - Lisälämmitin
Jos lisälämmittimen tuuletinta ei sammuteta, kun akussa on alijännite, akku tyhjenee kokonaan. Näin käy myös, jos käytössä oleva akku on liian pieni. Lisälämmitin (kuten Webasto) käyttää paljon virtaa, joten hyvä nyrkkisääntö on, että ajoajan on hyvä olla vähintään sama kuin esilämmitykseen käytetty aika, jotta akun toimintakyky säilyy. - Viallinen laturi
Jos laturi ei lataa akkua ajon aikana, on akku ainoa virtalähde ohjauslaitteille ja muille sähkölaitteille, kunnes se tyhjenee kokonaan. - Viallinen lataussäädin
Jos lataussäädin on viallinen, akku tyhjenee kokonaan riittämättömän latauksen takia tai akku ylilatautuu. - Ohjainlaitevika
Jos ohjainlaitteiden virta jää päälle kun moottori sammutetaan, käyttävät ne edelleen virtaa, jolloin akku tyhjenee kokonaan. - Sähkölaitteiden jälkiasennus
Kylmälaukkujen tapaiset lisäsähkölaitteet saavat virtansa yleensä savukkeensytyttimestä, ja ne tyhjentävät akun hyvin nopeasti. - Virheellisen akun asentaminen
Viallisen akun tilalle tulee aina asentaa saman tyyppinen akku, jotta sen käyttöikä ei lyhenisi. - Lyhyet matkat
Lyhyillä matkoilla akusta kuluu enemmän virtaa kuin laturi ehtii ladata. Siksi talvella ei kannata käyttää turhia laitteita (penkinlämmitin, radio jne.). - Radio, TV, DVD, jäähdytyslaitteet
Radiot, navigointijärjestelmät ja muut viihdelaitteet käyttävät runsaasti virtaa ja tyhjentävät akun kokonaan, jos akku ei lataudu riittävästi.
Boschin akut ovat täydellinen kumppani kaikille matkoille.